Friday, June 1, 2012

1st SPECIAL GIVEAWAY CONTEST by Qaleshya Umairah

Posted by Syahmi Meon at 12:27 AM
salam-2.png (450×80)

(click banner untuk join juga)

PERKENALAN

Ceritanya bermula begini. Pada satu hari aku online facebook seperti biasa dan aku mula-mula mahu mencari seorang gadis. Tetapi aku secara tidak segaja hai dekat seorang gadis ini. Dia pon membalas balik hi. Disitulah perkenalan singkat antara aku dengan si dia. Agak lama juga aku dengan dy IM. Dalam 2 hari selepas itu aku ajak jumpa dan dia setuju dengan aku. Pada hari yang 3 kami ber IM aku berjumpa dengan dia. Perjumpaan kami seperti orang sudah lama kenal seperti kawan lama tetapi tidak pernah sekali pon berjumpa. Kami sudah boleh shopping, makan, sambil gambar bersama.

Ketika sedang seronok aku tiba-tiba melamar si dia untuk menjadi milikku. Dia terkedu dan terdiam seketika. Aku selamba melayan dia lagi. Kesokkan harinya aku call si dia untuk meyatakan hasrat semalam yang aku tunggu-tunggu. Dia berkata “bukak lah FB nanti awak akan tahu jawanpan”. Semalam, semasa jumpa kalau dia setuju dengan lamaran aku, aku meyuruh dia untuk menimanya melalui facebook. Aku tanpa melengahkan masa terus membuka facebook dan dia menerima aku. Terharu dan bersyukur sangat terhadap ilahi kerana dia telah membuka hatinya untuk aku…. Alhamdulilah lega……………………………

PERCINTAAN

(NUR SHAHIERA BINTI MOHD SENI..itulah nama yang kini menemani hari-hariku.)

Aku pon setkan tarikh untuk date kami pertama. Kami seperti biasa masa perkenalan. Tiba-tiba hatiku ini tergerak untuk pergi ke karaoke. Dia pon setuju dengan aku. Pada mulanya kami menyayi lagu-lagu yang aku dan dia minat. Aku secara tidak segaja memilih lagu Farahdhiya – Bertahkta Di Hati. Aku pernah meminati lagu ini ketika dulu. Aku pun menyayikan lagu ini dengan penuh perasaan sambil mataku merenung tajam ke arah mata dia. Dia hanya terdiam. Pada lirik ini betol-betol meghayatinya dan menyayikan dengan penuh perasaan;

Takkan berganjak pendirianku ini
Selagi kita tak kembali bersatu
Selamanya
Takkan berubah perasaan ini terhadapmu
Biar digugat, biar dicabar, biar dihalang…
(korus yang terakhir)
Sebelum ku kenal
Dirimu siapa
Aku tak kenali
Apa itu cinta
Setelah ku kenal
Dirimu sebenar
Kau cinta sejati
Ku sandarkan jiwa…

….setelah habis lagu itu dia secara spontan memeluk dalam keadaan sayu dalam gembira. Dia memelukku dengan erat entah tiba-tiba aku terasa basah di bajuku. Sepantas itu aku menarik mukanya dan dia berkata “Ucuk, bby sayang sangat kat ucuk!! Bby cinta sangat kat ucuk!! Ucuk janji tau akan wat bby selalu bahagia dan JANGAN TINGGAL BBY!!!! U are my everthing!”. Aku membalas kata-katanya dengan meyakinkan dengan perkataanku “baiklah bby, ucuk janji akan menjaga bby sehingga bila-bila, andaikan kita bertemu di alam lain, ucuk akan tetap setia dengan bby seorang sahaja. Ucuk janji bby!!”.

Dia gembira dan kami kekal bahagia sampai sekarang. ketika itulah aku mula berjanji pada diriku untuk mengotakan semua yang aku katakan padanya, untuk mencintainya sepenuh hatiku. Macam pepatah melayu, kami bagai pinang di belah dua serasinya.

mungkin ramai yang tidak mempercayai cinta kami yang ala-ala cinta muka buku ini. Tapi inilah cinta kami. Bukan semua cinta muka buku itu tipuan.

Itu semua kisah 10 bulan yang lalu..Alhamdulillah kini aku sudah hampir genap 10 bulan bersama dia.Aku sangat mencintaimu shahiera. Aku berharap agar aku dengan dia sampai akhir kita akan tetap terus bersama selamanya. Syahmi dan Shahiera kekal sampai ke akhir hayat. Aminnnnnnnnnnn………….

signmeon-1.png (250×45)

3 comments:

Maisarah Azmi on June 3, 2012 at 4:52 PM said...

dari segmen yg sama.. so sweet..

=) follow you yg ke 80..

Anayeiza88 on June 15, 2012 at 1:06 AM said...

moga kekal ke akhir hayat...^_^


dari segmen yg sama
http://qasehcinta88.blogspot.com/2012/06/1st-special-giveaway-contest-by.html

fyzah on June 16, 2012 at 1:58 AM said...

follower 143..

teruslahh setia akan si dia...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
 

kisah - kisah meon Copyright © 2012 Design and Graphic by Syahmi Meon Template